
تفاوت ایمپرشن و ریچ؟
برای رشد و ارتقا پیج باید با برخی اصطلاحات و موضوع آشنایی داشته باشید و از آنها استفاده ابزاری کنید چراکه از اهمیت بالایی برای پیشرفت پیج برخوردار هستند و تاثیر زیادی روی پیجتان می گذارند.
چه موضوعاتی اهمیت بالایی دارند؟
یکی از مسائل بسیار مهم که باید بدانید و از آن آگاهی داشته باشید تفاوت بین ریچ(Reach) و ایمپرشن(Impression) است. از آنجایی که آموزش های لازم در خصوص فضای مجازی گرفته نمی شوند و افراد معمولا به صورت تجربی در آن فعالیت می کنند و پیش می روند برخی موضوعات مفهومشان اشتباه برداشت شده اند و با کمی مطالعه و آموزش این موارد برطرف خواهند شد و با بهره برداری از این آموزش ها می توانید پیشرفت خوبی داشته باشید.
اگر پیج اینستاگرام شما بیزنس باشد یا با پروفایل حرفهای Professional account در اینستاگرام سر و کار دارید؛ حتما واژههای Reach (ریچ)و Impression (ایمپرشن) را دیدهاید. دو مفهوم اصلی و اساسی که از اهمیت بسیاری برخوردارند و این روزها در فرآیند اینستاگرام مارکتینگ تحلیل آمارها و بررسی یک پیج اینستاگرام از موارد بسیار مهم به حساب میآیند.
این حجم از اهمیت به دلیل این است که شما در بین فالوور های اینستاگرام تان هر چه از نحوه و نوع برخورد مخاطبانتان آگاهی بیشتری داشته باشید؛ میتوانید با تصمیمهای درست و بهینهتر در آینده؛ افزایش فالوور اینستاگرام را در پیج خود شاهد باشید و این فرآیند میتواند در انتخاب سوژههای محتوایی و تولید و خلق محتوای شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
ریچ(Reach) چیست؟
واژه «ریچ»(Reach) در لغت به معنای «رسیدن» ترجمه شده اما در اینستاگرام معنی متفاوتی دارد. ریچ در اینستاگرام به معنای بازدیدکننده است. میتوان گفت اگر در قسمت insights پست اینستاگرام، عدد ریچ Reach روی 1000 باشد به این معناست که 1000 اکانت در اینستاگرام به این پست شما را رسیده اند. این نکته را باید بگوییم که اگر یک اکانت چندین بار پست شما را مشاهده کند روی این عدد تاثیری نمی گذارد و فقط یک ریچ برای پست شما محاسبه می شود.
روشهای گوناگونی وجود دارد که پست اینستاگرام شما را به این اکانتها میرساند. مثلا یک اکانت ممکن است از صفحه Home یا «فید» Feed اینستاگرام، از طریق هشتگها، از طریق لوکیشنها، از طریق استوری و دایرکت دیگران یا حتی از طریق اکسپلور و… پست شما را در اینستاگرام دیده باشد.
ایمپرشن (Impression) چیست؟
ایمپرشن در لغت به معنای احساس و عقیده می باشد که با این معنی در بحث اینستاگرام برای ما مفهوم درستی ندارد و بهتر است که اینجا با معنی بازدید و مشاهده معرفی شود. در واقع ایمپرشن تعداد دفعاتی است که پست یا استوری شما توسط کاربران و دنبال کنندگانتان مشاهده شده است.
در بخش insight پست های اینستاگرام عددی به عنوان ایمپرشن ( Impression ) نمایش داده میشود. اگر فرض کنیم عدد نمایش داده شده 1000 باشد یعنی پست مورد نظر 1000 بار توسط کاربران و دنبال کنندگان شما مشاهده شده است. یعنی اگر کاربری از یک پروفایل پست شما را 100 بار دیده باشد 100 عدد به آمار ایمپرشن پست شما اضافه خواهد شد. تعداد ایمپرشن پست های شما در حالت معمول با عدد ریچ یکسان نیست.
چراکه شاید یک مخاطبی پست یا استوری شما را چند مرتبه دیده باشد. مثلا ممکن است ایمپرشن عدد 900 را نشان بدهد که به معنای تعداد دفعاتی است که از پست یا استوری شما بازدید شده ولی عدد ریچ برای همان پست 300 باشد، یعنی تعدادی از این 300 اکانت بیش از یک بار پست شما را دیده اند.
سفارش ایمپرشن و ریچ پست اینستاگرام
تفاوت ایمپرشن و ریچ؟
بر اساس تعاریفی که در پیش گفتیم، میتوانید تفاوت Reach و Impressions در اینستاگرام را تشخیص دهید:
(Reach) تعداد کل افرادی است که محتوای شما را دیدهاند.
(Impressions) تعداد دفعاتی است که محتوای شما توسط یک حساب کاربری واحد دیده شده است.
ریچ اینستاگرام به شما نشان میدهد که چند بار محتوایتان روی صفحه، نمایش داده شده است؛ در حالی که ایمپرشن بیشتر بر تاثیر محتوای شما متمرکز میشود و ردیابی میکند که آیا کاربران احتمالاً پست یا تبلیغ شما را بیش از یک بار بررسی میکنند یا خیر.