آموزش سئو پیج اینستاگرام

آموزش سئو پیج اینستاگرام

آموزش سئو پیج اینستاگرام

 

سئو اینستاگرام چیست؟

آموزش سئو اینستاگرام : سئو اینستاگرام را میتوان سئو موتور های جستجو برنامه اینستاگرام معرفی کرد. یعنی صفحه کاری شما به اندازه ای بهینه و برای کاربر مثبر به ثمر باشد که خود اینستاگرام ، وقتی کاربر کلمه ای را سرچ میکند، تشخیص دهد که پیج شما از نظر محتوایی برای کاربر مناسب است، و صفحه شما را از  دیگر رقبا بالا تر نشان دهد.


سئو اینستاگرام را به طور کلی به صورت زیر نیز تعریف میکنند:

بهینه سازی پیج اینستاگرام در واقع برای تبدیل کاربر به فالوور ،و افزایش تعداد فالوور برای فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام نیز  انجام میشود.درواقع به خاطر پرطرفدار بودن این برنامه و اقدامات اخیر است که بحث سئو اینستاگرام قوت گرفته است.

 

9 روش کاربردی برای سئو پیج اینستاگرام

 

1- بهینه سازی نام کاربری

در سرچ اینستاگرامی اکثر کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند.در نتیجه نکات مهم و مربوط به سایت باید هدفمند باشد.نام کاربریی که انتخاب میکنید باید از نظرخوانایی ساده و روان باشد. سعی کنید با نامی که انتخاب میکنید هویت اطلاعات خود را به صورت علنی اهراز کرده و فقط با یک نام مشخص شناخته شوید.و همچنین بهتر است نام تجاری که انتخاب میکنید متناسب با نام شرکت، کسب وکار ، کلمات کلیدی مهم یا برند شما باشد.

 

2-بهینه سازی مشخصات

در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید از کلمات کلیدی مهم که مربوط به برند یا تجارت خود هستند برای بهبود پیج اینستاگرام استفاده کنید. درباره این که چه کسی هستید وبرای کاربران خود چه فایده ای دارید میتوانید در قسمت توضیحات پروفایل توضیحاتی را اراعه دهید.همچنین اگر برای برند یا تجارت خود وبسایتی دارید میتوانید لینک آن را در قسمت مشخصات قرار دهید. ولی سعی کنید لینک صفحه اصلی سایت خود را قرار ندهید و یک لندینگ پیج یا یک صحفه برای مخطبان اینستاگرامتان در نظر بگبربد.

 

3-بهینه کردن عکس ها 

توجه داشته باشید که اینستاگرام از فناوری تشخیص عکس استفاده میکند به این ترتیب که عکس هارا با توجه به ارتباط ها به محتوا طبقه بندی میکند.پس تا جایی که میتوانید عکس هایی را منتشر کنید که بهینه و مرتبط باشد. تولید عکس های اینستاگرامی و نکات ریز آن بسیار مهم است و باید دقت لازم را در آن به کاربرد. در حدی این قضیه اهمیت دارد که طبق یک بررسی دریافته اند که بطور مثال پس زمینه آبی 24% بیشتر از سایر رنگ های پس زمینه برای جذب مخاطب و افزایش سئو اینستاگرام تاثیرگذار بوده است.همچنین سعی کنید که در سئو عکس های اینستاگرام  از متن جایگزین Alt  استفاده کنید.چرا که افراد نابینا از این قسمت بیشترین بهره را میبرند اینستاگرام هم نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت بالایی میدهد.

 

4-بهینه سازی برچسب جغرافیایی

اینستاگرام امکانی دارد که با استفاده از آن اطلاعات مکانی خود را در اختیار کاربران قرار دهید، افرادی که دنبال این مکان هستند به آسانی میتوانند موقعیت شمارا پیداکنند، مخصوصا در جستجوی فروشگاه های محلی یا تاسیسات، برچسب گذاری مکانی بسیار مفید است. کاربرد جذاب اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام اینجاست که گاها شما با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده اید نتیجه ای دریافت نمیکنید، خیلی راحت میتوانید از گزینه تغییر آدرس و موقعیت مکانی بهره مند شوید و اسم مکانی را درج کنید که کاربرانتان دوست دارند این محصول متعلق به آنجا باشد، به این ترتیب که از ترفند قدرت تخیل در اینستاگرام بهره مند شوید!

 

5-بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها

اگر محتوا و نوشته های خود را بر اساس کلمات مهم حوزه ی خود بنویسید به طور قطع، به موفقیت های خوبی می رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود میباشد، اما تاثیر فوق العاده ای دارند.در کپشن نویسی  خود، سعی کنید حداقل اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهید که بسیار مفید باشید.

 

6-بهینه سازی هشتگ

اگر قصد دارید که در اینستاگرام دیده بشوید حتما باید از هشتک گذاری استفاده کنید.زیرا هشتگ گذاری هدفمند باعث بهبود سئو پیج اینستاگرام میشود.زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نیز می آید.سعی کنید که برای اینکه مخاطبان بیشتری جذب کنید از هشتگ های محبوب و جدید که مرتبط با حوزه کاریتان میباشد استفاده کنید.

 

7-خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید

حداقل 30 دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو تماشاکنید، و با ارسال نظر و کامنت با ان ها ارتباط برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، باعث جلب اعتماد دیگران میشود و طرف را وسوسه می کند که به پیج شما هم سری بزند و شما را دنبال کند یا حداقل بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام میشود و در نتیجه فروش را بالا میبرد.

 

8-ارسال مداوم

امروزه نه تنها در اینستاگرام بلکه در هر رسانه یا موتور جستجویی بحث به روز رسانی بسیار مهم است.و اگر به روز رسانیه اطلاعات و محتوا بیشتر از حد معمول طول بکشد کاربران خیلی راحت پیج را ترک میکنند.تا جایی که میوانید در اینستاگرام فعال باشید تا دنبال کنندگان میلیونی پیداکنید و بتوانید خیلی راحت محصول خود را به فروش برسانید.

 

9-پیشنهاد ویژه یا مسابقه

برگزاری کمپین ها یا مسابقات مختلف باعث جذب مخاطب میشود.شما میتوانید با برگزاری یک کمپین هدفمند با داشتن برنامه ریزی هدفمند و دقیق و همچنین پیشناهادات جذاب(تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه)کاربران زیادی را به پیج خود بیاورید.شما اگر میخواهید که برند شما شناخته شود ویا بر سر زبان ها بیوفتد حتما باید به فکر برگزاری کمپین های اینستاگرامی باشید.


کلام آخر

شما با استفاده از مراحل فوق میتوانید به ایندکس شدن پروفایل های خود در نتایج جستجو کمک کنید.توصیه میشود برا اینکه پروفایل اینستاگرام شما برای سئو بهینه سازی شود این مراحل در فرایند خود انجام دهید.


پرشین ادز منبعی کامل برای اموزش فرایند های اینستاگرامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *