معرفی رنگبندی | آبی سرمه ای یا آبی دربار

معرفی رنگبندی | آبی سرمه ای یا آبی دربار

معرفی رنگبندی | آبی سرمه ای یا آبی دربار

شاید عموم مردم متوجه این مساله نباشند که رنگ ها توانایی ایجاد احساسات و حالات روحی خاصی در انسان را دارند. رنگ ها می توانند عواطف انسان را دچار دگرگونی و تغییرات کنند ؛ از همین رو کارشناسان و طراحان گرافیک در مسائل مختلف و با توجه به کاری که انجام می دهند از ترکیب های رنگی مختلفی بهره می برند. هر رنگی برای خودش می توانند حس هایی را القا کند و ترکیب رنگ ها معانی متفاوتی را در بک گراند ذهن انسان متبادر می سازد.


 

معرفی رنگبندی | آبی سرمه ای یا آبی دربار
معرفی ترکیب رنگ  و کد رنگ نیروی دریایی یا همان Navy Blue

معرفی رنگبندی | آبی سرمه ای یا آبی دربار

آبی سرمه ای یا آبی سایه تیره در نگاه اول برای ما مفهوم لباس فرم افسران نیروی دریایی را تداعی می کند. افسران نیروی دریایی آمیزه ای از تخصص و مهارت شغلی در شرایط خاص و حساس هستند. این رنگ در همان ابتدا حس اعتماد و استحکام را به مخاطبین خود تزریق می نماید ، به همین دلیل است که مشاغلی چون معلمان ، مهمانداران هواپیما و گاها افسران پلیس نیز از همین رنگ بهره می برند ، چرا که آبی سرمه ای در کنار حس اعتماد توانایی زیادی در القای صمیمیت نیز دارد.

این رنگ در کنار رنگ مشکی حس خلاقیت را در افراد مختلف افزایش می دهد و می تواند باعث مسئولیت پذیری بیشتر و به کارگیری بالاتر هوش شود. چرا که رنگ مشکی هم رنگ تشریفاتی و ظرافت است ، منظور از ظرافت ، مهارت در طراحی کلاسیک می باشد. نتیجه این است که افراد تلاش می کنند مستقل تر رفتار کرده و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و در انجام امورشان خلاقیت خرج کنند. 

نکته قابل توجه در رابطه با این رنگ این است که در واقع ، از سال 1748 برای اولین بار ، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس ، آن را معرفی کرد و از آن در فرم لباس هایش استفاده نمود. مسلم است که کارشناسان در روانشناسی این ترکیب رنگی دقت بالایی را خرج کرده اند.

شرکت Adobe در یکی از طراحی هایش ترکیب رنگی جالب از آبی سرمه ای ، مشکی ، آبی روشن و قرمز را به کار برده است. عملا این رنگ ها در کنار هم حالتی متعادل را القا نموده و مخاطبین خاص خودشان را جذب می نمایند. حس استحکام و اعتماد از آبی سرمه ای ، حس آرامش از آبی روشن ، حس خلاقیت و کلاسیک از مشکی و حس جنب و جوش از رنگ قرمز ، تمام آن چیزی است که طراحان شرکت ادوبی به دنبال آن بوده اند. 

 

در یک جمله باید بگوییم :

نسل جوان (قرمز ، آبی) ، آموزش و اعتماد (آبی تیره) ، مهارت (آبی دربار) ، آرزوی رسیدن به کلاس بالا (سیاه)

 


برای استفاده از خدمات گرافیک پرشین ادز کلیک نمایید.

admin
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • سینا حق پرست 2 اکتبر 2020 / 1:03 ق.ظ

    مقاله کوتاه و آموزنده ای بود. دمتون گرم برام جدید بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *