تاثیر بک لینک بر روی سئو ی وبسایت

تاثیر بک لینک بر روی سئو ی وبسایت

تاثیر بک لینک بر روی سئو ی وبسایت

بک لینک ها برای سئو ی سایت بسیار ارزشمند اند و میتوانند آن را بالا ببرند.بک لینک ها در واقع نماینده ی اعتماد دیگران نسبت به یک سایت هستند.شما وقتی از بک لینک ها درون محتوای خود استفاده میکنید، سیگنال هاییی برای موتور جستو جو ارسال میشود و دیگران را به سایت شما پیوند میدهند.ایجاد بک لینک توانایی این را دارد تا رتبه ی سایت  شما را تا حد خوبی بالا ببرند. زیرا موتور های جستجو به خوبی میتوانند بک لینک هارا تشخیص دهند برای همین تاثیرات آن در در سئو مشهود است.

باید توجه داشته باشید که کیفیت بک لینک ها از تعدادشان مهم تر است.برای همین باید باکیفیت و طبیعی باشند و از راه های مصنوعی برای ایجاد ان ها استفاده نشود.

به عنوان مثال یک وبسایت با عنوان A را در نظر بگیرید که یک سایت فروش لوازم ورزش میباشد.و وبسایت B یک وبسایت است که در زمینه ی تبلیغات فروشگاهی فعالیت میکند.از وبسایت B لینکی به وبسایت A داده میشود. این لینک برای وبسایت فروش لوازم ورزش بسیار ارزشمند است.

تاثیر بک لینک بر روی سئو ی وبسایت 300x150 - تاثیر بک لینک بر روی سئو ی وبسایت

 

روش های نامناسب برای ایجاد بک لینک

چون این لینک ها از از نظر گوگل ارزش بالایی دارند. بسیاری برای بدست اوردنشان از راه های نامناسب استفاده میکنند که عبارت اند از :

  • خرید بک لینک ها
  • خرید شبکه های تبادل بک لیک
  • فروش بک لینک ها
  • و…

بک لینک ها را به عنوان مکالمه ی بین سایت ها نیز میشناسند . چراکه هر کلیک بر روی انها باعث بالا رفتن سئو ی سایت میشود.برای همین موتور های جستجو بر روی آن ها حساس هستند و متخلفین را جریمه میکنند.

 

تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

بک لینک هایی که از سایت های مختلف بر روی سایت شما قرار میگیرد از نظر گوگل ارزش یکسانی ندارند.گوگل با استفاده از فاکتور های مختلف یک بک لینک را ارزش گذاری میکند که عبارت است از :

 

اعتبار دامنه ( domain authority )

فاکتور های زیادی برای تعیین اعتبار دامنه وجود دارد که برخی از ان ها عبارت است از عمردامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، نوع دامنه، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تعداد لینک های خروجی… برای همین هرچقد اعتبار دامنه ای که به شما لینک داده است بالا باشد ارزش بک لینک شما و جایگاهی که از گوگل میگیرید بالا خواهد بود.

 

اعتبار صفحه (page authirity)

اعتبار یک صفحه شباهت های زیادی به اعتبار یک دامنه دارد.ولی به طور کلی اعتبار یک صحفه بر اساس لینک سازی های داخل سایت به آن صفحه و بک لینک هایی که به طور مستقیم به آن صفحه داده شده مشخص میشود.بنا براین ممکن است صفحه ای که از ان لینک دریافت میکنید اعتبار پایینی داشته باشد. ولی دامنه ای ان از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

 

تعداد لینک های خروجی

معمولا دامنه ها فقط به یک سایت لینک نمیدهند.و ممکن است به چندین سایت مختلف لینک داده باشند.بنابراین هرچه تعداد لینک هایی که از یک دامنه داده میشود زیاد باشد ارزش و اعتباری که به ان لینک ها میرسد کاهش میباد.

 

میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

یکی از مباحثی که گوگل در بک لینک ها و تاثیرات ان بر روی سئو مورد برسی قرار میدهد ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده است. به طور مثال اگر سایت شما درباره ی خدمات شبکه های اجتماعی فعالیت میکند ولی بک لینک هایی که در ان قرار دارد از سایت های خبری است ارزش و اعتباری برای شما ایجاد نمیکند.

 

محل قرارگیری بک لینک ها

محل قرار گیری لینک ها در سایت بسیار مهم است.لینک ها میتوانند در محتوا،سایدبار یا فوتر قرار بگبرند که لینک هایی که در محتوا ی صفحه قرار دارند ارزش بیشتری نسبت به بقیه محل های قرار گیری دارند.لینک هایی که در فوتر قرار میگیرند توانایی این را دارند که در تمامی صفحات نمایش پیدا کنند که اصطلاحا به ان ها Sitewide گفته میشود.اگر شما از بک لینک ها در تمامی صفحات خود استفاده کنید ممکن است عاملی برای خرید توسط ربات های گوگل شوید. و این امکان را برای الگوریتم پنگوئن فراهم کنید تا شمارا جریمه کند.

مرتضی علی امیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *