آموزش روش های تبلیغات در فضای مجازی (بخش اول)

آموزش روش های تبلیغات در فضای مجازی (بخش اول)

آموزش روش های تبلیغات در فضای مجازی (بخش اول)


اهمیت اینترنت و تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات نقش اساسیی در زندگی ما پیداکرده است و توانسته در آن نفوذ کند به طوری که هر سایت پربازدیدی را باز میکنی یکی از جزو اساسی ان تبلیغات میباشد. وقتی یک سایت ورزشی را باز می کنی بنر های تبلیغاتی تو ذوق میزند، وقتی در یک مجله علمی وارد می شوی نیز اینگونه میباشد. روزنامه ها، فضاهای خالی شهر به جای دادن امید و ایجاد فضاهای سبز پر شده است از فضای تبلیغاتی و این در حالی است که افزایش این فضاها چالش هایی را هم برای مردم، و هم برای برندها به وجود اورده است.

اصلی ترین چالش ممکن این است که چگونه وارد دنیای تبلغات شویم و هزینه ای که میکنیم باعث کمک به برندینگ ما و افزایش مشتریان ما شود… البته لازم به ذکر است که نوشتن یک نسخه برای همه بیماران درست نیست! هر برندی و کسب و کاری با توجه به گذشته، وضعیت حال و اهدافی که در آینده دنبال می کند باید برنامه تبلیغاتی متفاوتی را برای خود ترسیم نماید. قصد ما در این مقاله نمایش مسیر کلی به تمامی کسب و کارها و برند هاست که باید از کجا شروع کنند. در این مسیر اول به معرفی موثرین روشهای تبلیغاتی در اینترنت می پردازیم.


روشهای تبلیغاتی موثر در اینترنت کدامند؟

  • تبلیغات در موتور های جستجو
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات ایمیلی
  • ریمارکتینگ
  • رپرتاژ آگهی

تبلیغات در موتور های جستجو

بازاریابی موتور جستجو یا SEM درواقع یک نوع بازاریابی اینترنتی محسوب میشود که با استفاده از تبلیغات پولی به‌منظور ارتقا وب‌سایت‌ها از طریق بیشتر دیده شدن آن‌ها در صفحات موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود.هروقت که شما در موتور های جستجو چیزی را جستجو میکنید وب‌سایت‌هایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده می‌‌آیند، حاصل یک سئو خوب میباشند که در دسته استراتژی‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد و همچنین وبسایت هایی که در قسمت بالا و پایین قرار میگیرند حاصل یک استراتژی خوب میباشند.

نحوه اجرای بازاریابی موتور جستجو، بر اساس سیستم مزایده میباشد. که باید دو فاکتور اصلی را برای برنده شدن در این مزایده در نظر گرفت؛ حداکثر قیمت CPC (Cost Per Click) و مرتبط بودن تبلیغات با جستجوی انجام‌شده توسط کاربر مهم‌ترین. پارامترهای اثرگذار بر عملکرد شما در مزایده میباشند. در سیستم مزایده، برای قرار گرفتن در جایگاه بهتر تبلیغکنندگان باهم به رقابت میپردازند. و هرکدام از آن‌ها که فاکتورهای بهتری داشته باشند در مزایده ببه عنوان. برنده انتخاب میشوند و در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری را پیدا میکنند.


بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

سئو از عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجو میباشد که به دو روش سئو داخلی و سئو خارجی انجام میشود.سئو شامل تکنیک‌های میباشد که باعث می شود وب سایت شما برای کسانی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریف موتور های جستجو هستند معرفی میشود.

اگر وبسایت شما در رتبه های بالای نتایج جستجو ی گوگل قرار بگیرد .بسیار ارزشمند است، توجه داشته باشید که این یک تبلیغ رایگان برای برندینگ و کسب و کار شما در بهترین فضای تبلغاتی جهان است. این فرآیند باعث هدایت شدن ترافیک طبیعی و رایگان از طرف موتور های به سمت وبسایت شما میشود. در محیط بسیار رقابتی امروز، سئو  اهمیت بسیار بالایی دارد. روزانه میلیون ها کاربر از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ مشکلات و سوالات خود استفاده میکنند. سئو به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEOو سئو خارجی (Off-Page SEOتقسیم بندی می شود.


تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در این فضا مزایای زیادی دارد که به چند نمونه از آن اشاره میکنیم:

  • امکان دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان
  • امکان هدفگذاری دقیق‌تر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها
  • تأثیرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی بر خرید مشتریان
  • همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  • سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند

تبلیغات ویدیویی (ویدیو مارکتینگ)

طبق پیش بینی های که شده است  تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰. شرکتهایی که روی سئوی محصولاتشلان فعالیت دارند به  سمت سئو ویدیویی  می روند و اکثر تبلیغات و پروموشن های خود را به سمت ویدیو مارکتینگ حرکت میدهند. حتی ممکن است که گوگل در اینده نزدیک تب نمایش ویدیو را زود تر از نمایش محتوا به اجرا در اورد! این اخبار و پیش بینی ها اهمیت تبلیغات ویدیویی را نشان میدهد..

یوتیوب یکی از محبوب ترین موتور های جستجو و اشتراک گذاری ویدیو در جهان است که البته به دلیل فیلتر بودن ما ایرانیان نمی توانیم از آن استفاده کنیم. البته برای کسب و کارهایی که مخاطبین هدفشان ایرانیان خارج از کشور هستند و یا مخاطبین بین المللی دارند یوتیوب مناسب ترین قضیه برای فعالیت میباشد.

تبلیغات ویدیویی یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی است که .با استفاده از ان شما میتوانید برند یا کسب و کار همچنین محصولات خود را معرفی کنید.


برای ادامه ی این مطلب کلیک کنید

با پرشین ادز همراه باشید

مرتضی علی امیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *